Metoder för mindre dubbelhaka och fastare hals

12 december, 2018
Tillsammans med en hälsosam kost och ökat vattenintag för att hålla området väl vätskesatt kan du minska din dubbelhaka med dessa dagliga övningar.

Både ansiktet och halsen består av många muskler som gör huden fast. Dessa förebygger att rynkor dyker upp i förtid och minskar ansamlingen av fett i under hakan. Dessa muskler går att träna om man önskar sig mindre dubbelhaka och fastare hals.

En dubbelhaka är en ansamling av fett under hakan eller den slappa hud som lämnas kvar när man kontinuerligt går upp och ned i vikt.

Detta kan vissa anse vara ett skönhetsproblem, men det är även viktigt att komma ihåg att det är en kardiometabolisk riskfaktor som inte bör ignoreras.

Det är därför viktigt att ändra på livsstilen och anamma hälsosamma vanor som håller vikten under kontroll.

Vidare finns det övningar och tips som hjälper kroppen minska ansamlingen av fett och göra huden i området fastare, och därigenom få fastare hals och mindre dubbelhaka.

Övningar & tips för mindre dubbelhaka & fastare hals

De flesta ignorerar dock det faktum att man måste träna dem regelbundet, precis som andra muskler, för att hålla dem starka.

Och huden behöver ytterligare näringsämnen för att hålla sig elastisk, fast och tonad.

Därför har vi satt ihop en enkel rutin och två nyckelrekommendationer för att hjälpa dig uppnå detta mål.

Se även: Behandla hudvalkar med lök

Övning nr. 1

Gör ansiktsträning för att få mindre dubbelhaka

  • Stå upp med ryggen rak och munnen stängd. Gör cirkelrörelser med tungan mot den över gommen.
  • Gör tio repetitioner tre gånger om dagen, varje dag.

Övning nr. 2

  • Sitt bekvämt med ryggen rak och var så avslappnad som möjligt.
  • Uttala sedan vokalerna på ett överdrivet sätt och öppna munnen så mycket som möjligt.
  • Gör tio repetitioner 2-3 gånger dagligen.

Övning nr. 3

Det är viktigt att leva med hälsosamma vanor som håller din vikt under kontroll

  • Sitt i en bekväm stol med ryggen rak och armarna korsade.
  • Sträck nacken framåt, och när du kommit så långt du kan vänder du dig till höger eller vänster med långsamma rörelser.
  • Håll ställningen i två sekunder innan du återgår till utgångspositionen och upprepar samma rörelse åt andra hållet.
  • Gör tio repetitioner om dagen.

Övning nr. 4

  • Spänn nackmusklerna så mycket du kan och försök att rynka pannan.
  • Upprepa fem gånger 2-3 gånger om dagen.

Övning nr. 5

Tugga tuggummi för att träna hals- och ansiktsmusklerna.

  • Köp det tuggummi du gillar mest och använd det för att träna hals- och ansiktsmusklerna.
  • Tugga konstant på ett överdrivet sätt i minst tio minuter.
  • Upprepa övningen 2-3 gånger om dagen.

Vätskebalans för att göra halsen fastare

För att göra halsen fastare är det viktigt att öka vattenintaget och använda återfuktande produkter. Drick 6-8 glas vatten om dagen för att förebygga uttorkning och förbättra syresättningen av huden på hela kroppen.

Att applicera en fuktgivande kräm med åtstramande egenskaper minskar lös hud i halsområdet och hjälper dig att få mindre dubbelhaka.

Det är även bra att äta mer frukt och grönsaker eftersom de innehåller antioxidanter som hjälper huden.

Massage med vetegroddsolja

En massage med vetegroddsolja gör huden fastare

En massage med vetegroddsolja gör huden fastare. Oljan har höga koncentrationer av vitamin E – ett näringsämne som vätskesätter, tonar och gör läderhuden fastare.

Massera från hakan mot de lägre delarna av halsen samtidigt som du pressar varsamt med fingertopparna.

Upprepa varje dag på morgonen och innan du går till sängs.

Vi rekommenderar att läsa: 9 saker som händer i hjärnan när du tränar

Äppel- och rödbetsjuice

Att regelbundet dricka den här juicen hjälper kroppen att bli av med gifter och vätskeretention, som är faktorer som leder till dubbelhaka.

Juicen är fattig på kalorier, rik på antioxidanter och har en mättande effekt som hjälper till att kontrollera suget att äta.

Ingredienser

Beredning

  • Lägg äpplena och rödbetan i juicemaskinen.
  • Häll sedan juicen i mixern och tillsätt vattnet.
  • Drick innan frukost minst tre gånger per vecka.

Kom ihåg att alla dessa rekommendationer endast kan hjälpa dig att minska din dubbelhaka när de utövas konsekvent. Effekterna är heller inte omedelbara och kan variera från person till person.