Enkla sätt att gå ner i vikt – 3 snabba tips

· april 24, 2018
Letar du efter några naturliga tips och tricks för att snabbare gå ner i vikt? Vi berättar om 3 enkla sätt som varken har med kosten eller träning att göra!

Det finns många enkla sätt att gå ner i vikt. De mest populära är träning och bantning. Även om det är de som rekommenderas i första hand finns det några andra enkla alternativ som du kan fundera på.

Vi ska berätta om tre enkla sätt att gå ner i vikt. Varför är de enkla? Jo, för att du kan göra dem hemma, när du vill, och du behöver inga redskap.

Tänk på att dessa tre enkla sätt att gå ner i vikt helst bör åtföljas av en bra diet och regelbunden träning, men det är inte ett krav för att de ska fungera.

Om du vill börja gå ner i vikt, fokusera på vad det är du behöver göra. Och börja även med andra hälsosamma livsvanor.

Saker att tänka på när du vill gå ner i vikt

Vad är det du är ute efter med din viktnedgång?

  • Bekvämlighet?
  • Effektivitet?
  • Välbefinnande?
  • Fart?

Tänk på att det är nästan omöjligt att uppleva alla dessa samtidigt. Prioritera det som är viktigast för dig.

3 enkla sätt att gå ner i vikt

1. Andas

Att andas är ett tips på enkla sätt att gå ner i vikt

Ja, andning är ett av de enklaste sätten att gå ner i vikt. Även om det verkar omöjligt att man skulle kunna minska vikten på detta sätt tränar man kroppen på ett subtilt men effektivt sätt genom att andas medvetet och djupt.

Det är därför viktigt att man håller en grundläggande andningsrytm på gymmet. Andas in med magen istället för bröstet, och gör in- och utandningar på ett rytmiskt sätt.

Djup andning hjälper till att stärka buken och minska midjemåttet.

2. Växla mellan varmt och kallt i duschen

Duscha varmt och kallt och gå ner i vikt

Det här är ett annat enkelt sätt att gå ner i vikt. För det första är det lätt att göra det hemma, och du behöver dessutom inte använda någon speciell metod.

Om du börjar göra det dagligen kommer du efter en tid känna av resultaten. Det hjälper kroppen att bränna fett. Kombinerar du det med andra metoder kommer det förstås ge bättre och snabbare resultat.

Tekniken består av att växla vattentemperaturen mellan mycket kallt och mycket varmt vatten. Du gör det under tiden medan du redan står i duschen.

Duscha mellan 3 och 4 minuter i hett vatten (så hett som din kropp kan tolerera). Sänk därefter snabbt temperaturen till så kallt du tål, och duscha i 3 till 4 minuter till.

Den varma vattentemperaturen bör vara över 40 grader C och den kalla ska vara under 23-25 grader.

Förutom att förlora några kilon och hjälpa kroppen att bränna kalorier och fett hjälper det även cirkulationen.

Det är dessutom en bra behandling av följande:

3. Massage

Massera loss fettet

Det tredje och sista av våra enkla sätt att lätt gå ner i vikt handlar om att massera sig (eller få massage). Målet är att man masserar så att fettet förflyttas.

Det kan man göra med till exempel sugkoppar. Det finns även den flytande massagevarianten där man masserar kroppen med eteriska oljor, avkopplande salvor och liknande.

Målet med de olika massagetyperna är detsamma: att bryta upp de små fettansamlingarna som har tendensen att sitta på vissa områden av kroppen. Dessa kan bland andra vara magen, låren, armarna, höfterna och rumpan.

Tack vare massage med sugkoppar eller små nyp förbättras cirkulationen i de områden man fokuserar på, men det kan man även förbättra tarmrörelserna.

Genom att du förbättrar dina tarmrörelser är det också en hjälp för kroppen att göra sig av med onödigt fett. Du kan lätt göra massagen hemma, eller också på ett spa.

Du bör veta att massagesessioner ska vara systematiska och kontinuerliga. Om du ser till att massera kroppen regelbundet kommer du märka vilken skillnad det gör på kroppsmåtten.

Följer du våra enkla sätt att gå ner i vikt kommer du snart märka positiva resultat. Eftersom du lätt kan göra dem hemma kan du börja direkt. Det handlar om viljestyrka och en positiv attityd. Du kan göra det!