Hur du kontrollerar dålig blodcirkulation

Dålig blodcirkulation kan ha många orsaker, inklusive höga kolesterolnivåer, felaktig konsumtion av fiberrika livsmedel, att äta för salt mat samt att inte drick tillräckligt med vätska.

Att äta för mycket mättat fett kan leda till högt kolesterol, vilket får dina blodkärl att skadas och förlora den elasticitet som är nödvändig för att blodet ska kunna flöda fritt genom alla dina artärer. Dess direkta konsekvens är uppenbar – bildandet av cirkulationsproblem. I denna artikel ska vi ta en titt på hur man naturligt blir av med dålig blodcirkulation.

Massage

Du kan göra en varsam men fast massage med en bra kräm som börjar vid fötterna och sedan går uppför dina muskler. På så sätt kommer blodflödet öka och alla cirkulationsproblem minskas märkbart.

Ät livsmedel som sänker blodtrycket

Livsmedel som kan minska cirkulationsproblem och även förbättra blodtrycket är många. De inkluderar bland annat:

  • Spenat
  • Selleri
  • Solrosfrön
  • 9 anledningar att sluta röka

    Under många år så har man bevisat att cigaretter är en av de huvudsakliga fienderna mot människans hälsa. De orsakar cirkulationssjukdomar och kan avsevärt öka blodtrycket.

    Genomgå hydroterapi

    Hydroterapi är en massage som görs med starka strålar av varmt och kallt vatten. På så sätt kan cirkulationen av blodet aktiveras omedelbart och börja flöda normalt. Denna terapi kan genomföras varannan dag utan problem.

    Ät cayennepeppar

    fotbad-Intercontinental-Hong-Kong

    Ett väldigt enkelt sätt att återaktivera blodcirkulationen är att sänka ner dina fötter i en balja med varmt vatten blandat med riven ingefära. Du kommer älska det!

    Gör gingko biloba-te

    Detta är en varmt rekommenderad naturlig kur som kommer hjälpa till att förbättra blodcirkulationen tack vare dess förmåga att utvidga blodkärl och göra väggarna i dina vener mycket mer elastiska.

    Drick ett glas rött vin

    salt3

    Det är viktigt att minska intaget av salt mat eftersom det bidrar till högre blodtryck samt vätskeretention.

    Genomför måttlig och kontinuerlig träning

    Den bästa och enklaste träningen du kan göra varje dag för att förbättra blodcirkulationen och förebygga värre komplikationer är helt enkelt att promenera. Gör det i minst en halvtimme. Att dricka ordentligt är även fundamentalt för god hälsa rent generellt.