Frukost för att slippa huvudvärk på morgonen

Huvudvärk tidigt på morgonen kan ofta vara ett tecken på att du har druckit för lite. Du måste dricka gott om vätskor med frukosten för att minska eller förebygga huvudvärk.
smoothie

Den där huvudvärken på morgonen… Det finns inget värre än att vakna med huvudvärk. Det är framförallt vanligt på morgnarna, och du kan känna dig illamående och torr i munnen. Men varför inträffar detta? Vad kan man göra mot det? Vi ska berätta för dig.

Varför har jag ont i huvudet på morgonen?

Huvudvärk morgonen

  • Du hoppade över middagen. Har du någonsin gjort detta? Det är inte en bra idé eftersom du kommer få brist på näring och energi, vilket gör att du känner dig svag.
  • Huvudvärk på morgonen kan bero på apné. Många lider av detta problem och inser inte att störande snarkningar kan vara ett tecken på Ananas och gurka

    • Ett varmt glas vatten med citron
    • 30 minuter senare dricker du en kopp kaffe eller ingefärste med mynta
    • Havrekaka med olivolja
    • En liten skål ananas och gurka (eller så kan du alltid göra juice med dessa ingredienser)

    Som du säkert gissat ska du börja dagen med Ananas- och spenatsallad

    • En fruktjuice med jordgubb
    • 40 minuter senare dricker du kaffe eller kamomillte
    • Spenatsallad med ananas
    • Gurkjuice med ett halvt äpple

    Detta är ett exempel på en nyttig frukost som kommer ge dig nödvändig energi för att lindra huvudvärk på morgonen. Återigen ska du börja med en rensande dryck. Mixa fem jordgubbar i ett glas vatten och lägg inte till något socker. Vänta 40-60 minuter och drick sedan en kopp kaffe. Om detta inte fungerar för dig kan du byta ut den med en kopp kamomillte.

    Du skär sedan några ananasskivor och tar en näve färsk spenat för att få energi. Efteråt dricker du en juice bestående av en liten gurka och ett halvt äpple för att få den vätska du behöver. Drick denna smoothie och märk hur mycket bättre du mår.

    Alternativ 3

    Ägg

    • Ett glas mandelvatten
    • En smörgås gjord på havrebröd med ett stekt ägg och några droppar olivolja. Om du vill kan du använda en tortilla med några bitar skinka och selleri.
    • En skål vattenmelon, nötter och vindruvor.

    Detta är också en väldigt nyttig frukost, men denna börjar med ett glas mandelvatten. Mandlar är fantastiskt smärtstillande, vilket hjälper till att lindra huvudvärk. De är även rika på magnesium. Ägg är också fantastiska eftersom de innehåller koenzymet Q10, vilket även det hjälper till mycket. Vindruvor och vattenmelon är både utsökta, nyttiga och perfekta för att återställa vätskebalansen. Du kommer älska detta alternativ!