5 Övningar som Minskar Fett och Tonar Armarna

Övningar som tonar armarna

Även då det är viktigt att lyfta vikter så att man tonar armarna, är det också bra ifall man vet hur mycket man kan lyfta så att man inte skadar sig. Det är bra ifall man börjar med lätta vikter för att därefter jobba sig upp, så att man vänjer sig vid själva träningen.

Armarna är delar av kroppen där det tenderar att samlas mycket fett. Därför försöker många att träna så att de tonar armarna till att se bättre ut. Vi kommer här att dela med oss av råd och övningar så att du ska kunna veta hur du tonar armarna. De flesta av dessa övningar, som tonar armarna, är mycket enkla och du kan göra dem i hemmet.

Armhävningar

Armhävningar är en av de bästa övningarna som finns som tonar armarna. Även om de i början kan vara svåra att utföra och kan göra dig mycket trött så kommer resultaten efter en tid att bli bättre. Att göra armhävningar är inte bara bra för armarna utan även bröstet, magen och övre delen av ryggen.

Att göra armhävningar är väldigt enkelt. För att göra detta lägger du dig med magen mot en matta och lyfter därefter hela din kroppsvikt tills armarna är sträckta, händerna måste trycka stabilt mot golvet och du sänker dig därefter ner så mycket du kan utan att nudda golvet.

Vikter och hantlar tonar armarna

Denna typ av övning är mycket populär bland folk som regelbundet tonar armarna. Som många av de andra övningar vi tar upp så är dessa också väldigt enkla att göra eftersom man inte behöver någon speciell utrustning. Det är dock väldigt viktigt att tänka på hur mycket vikt man lägger på, för ifall man lägger på för mycket så kan detta resultera i att man skadar sig.

Det är därför bäst att man börjar med lätta vikter, som hjälper våra armar2

En annan bra övning som ger bra resultat för de som tonar armarna är träna sina triceps. Denna övning är också väldigt enkel att göra. Ta fram en stol och sätt den bakom dig samtidigt som du har händerna mot kanterna. Håll benen raka eller i 90 graders vinkel ifall det blir lättare, därefter sänker du ner dig själv mot golvet med en jämn, lugn och fast rörelse.

Efter detta höjer du sakta din kropp igen. Det är väldigt viktigt att dina armar sträcks. Därefter går du ner igen på samma sätt. Upprepa denna övning flera gånger.

Lyfta vikter över huvudet

Denna typ av övning innebär att man lyfter vikter och hantlar över huvudet. Den är så klart väldigt enkel att göra och ger väldigt bra resultat. Man börjar med att använda sig av lätta vikter på runt ett till två kg. Kom ihåg att du måste ha fäst vikterna ordentligt ifall du ska lyfta dem över huvudet.

För att göra denna övning, börja med att ställa dig upp, med benen isär. Lyft därefter upp hantlarna över huvudet i en jämn och lugn rörelse. Sänk sedan ned dom sakta så att armarna är i nivå med dina höfter.

Simma

simma

Som vi alla vet är simning en fysisk aktivitet som aktiverar många delar av kroppen och ger bra resultat, speciellt då man tonar armarna. Därför rekommenderar vi speciellt denna övning ifall du tonar armarna. Man behöver dock förstås uppsöka en pool där man kan utföra denna aktivitet.

Det är bäst att använda sig av övningar som främst aktiverar armarna. Vissa vattenövningar aktiverar armarna mer än andra. Ifall du inte vet hur man gör rekommenderar vi att du konsulterar en personlig tränare.