Hur du gör en tonande olja för fastare ben

· december 19, 2018

Även om du kommer att uppleva en omedelbar lättnad när du applicerar tonande olja, bör du ha i åtanke att dess tonande effekter kommer med kontinuerligt användande.

Om du vill hålla dina ben fasta och tonade vill vi klargöra en sak: det finns ingen mirakelmetod som får dem att se ut så här. Den här delen av din kropp som framhäver din figur kan vara problematisk. Det är trots allt här som fett, celluliter och andra skönhetsproblem dyker upp och gör dig obekväm. Så en tonande olja kan hjälpa dig.

Många utvändiga produkter har gjorts som du kan använda för att reducera slapphet. Men du måste använda dem tillsammans med en daglig träningsrutin och en hälsosam diet.

Det är också värt att komma ihåg att det finns några naturliga behandlingar. Tack vare deras ingredienser gör de huden fastare på den här delen av kroppen.

I den här artikeln vill vi dela med oss av en hemmagjord olja för fastare ben gjord på rosmarin. Till ett lågt pris reducerar den slapphet och dålig cirkulation i dina ben.

Är du redo att prova den?

Rosmarinolja för tonade ben

Ben

Den här tonande rosmarinoljan för dina ben är en naturlig produkt som bereds genom att krossa rosmarin i extra virgin olivolja.

  • De här ingredienserna står ut på grund av deras fettsyror, antioxidanter och aminosyror. Efter att ha absorberats genom din hud, hjälper denna sammansättning till att reducera slapphet och celluliter.
  • Att applicera dem genom massage hjälper till att att öka cirkulationen i den undre delen av din kropp. Som ett resultat av detta förhindrar den uppkomsten av spindelvener och åderbråck.
  • Denna tonande olja har vitaminerna A, C och E. De är nödvändiga för att stödja god kollagen- och elastinproduktion i din hud.
  • Och det här är en tonande olja som är perfekt för att kickstarta ditt lymfatiska system. Den gynnar avlägsnandet av gifter, vätskor och andra sorters avfall som påverkar din hud på ett eller annat sätt.
  • Även om den inte kan hjälpa till att reducera slapp muskelmassa, är den ett utmärkt komplement till att tona huden på den här delen av kroppen.
  • Den hjälper dig också att få trötta ben att slappna av. Den reducerar inflammation och smärta. Bland annat stärker dess fettsyror din huds fibrer. Detta är vad som hjälper till att reducera uppkomsten av bristningar på dina lår och din rumpa.

Hur gör du tonande olja av rosmarin?

Tonande olja

För att åtnjuta de tonande egenskaperna hos den här naturliga rosmarinoljan, är det enda du behöver göra att följa några enkla steg.

Du kan lätt få tag på ingredienserna i en hälsoaffär eller livsmedelsbutik. Om du köper kommersiella produkter är det mycket billigare.

Men vi föreslår att du köper extra virgin olivolja. Detta eftersom ju mer raffinerad den är, desto sämre är dess näringsvärde.

Ingredienser

Tillbehör

  • En glasburk med lock
  • En träsked

Instruktioner

Ben

  • Tvätta de färska rosmarinstjälkarna väl och lägg dem på tork i rumstemperatur.
  • När de är färdiga, skär dem i flera bitar och lägg dem i glasburken.
  • Täck rosmarinen med olivoljan och rör om med en träsked.
  • Sätt på locket och förvara burken på ett svalt och mörkt ställe i 20 dagar.
  • Under den här tiden ska du öppna burken och röra om varannan till var tredje dag med träskeden.
  • Efter 20 dagar kan du öppna burken och filtrera innehållet med en duk och slänga bort stjälkresterna.

Applicering

  • Häll lite av den tonande oljan i din handflata. Sedan masserar du in den i benen med cirkulära rörelser.
  • Massera benen i 5-8 minuter. Använd fingertopparna för att få bäst resultat.
  • Försäkra dig om att du låter huden absorbera oljan utan att skölja av den. Låt den verka hela natten.
  • Upprepa den här behandlingen 2 till 3 gånger i veckan för att få bra resultat.

Ha i åtanke att även om dina ben kommer att kännas avslappnade omedelbart så kommer den här tonande oljans effekter inte bara från en användning.

Det är viktigt att applicera den flera gånger i veckan och att vara konsekvent. På det sättet får du tillgång till dess utmärkta egenskaper.

Glöm inte att det inte är ett mirakelmedel för att tona dina ben. På grund av detta måste du komplettera med en god diet, vatten och fysiska träning.

  • Segers, A. M., de Forteza, I. E., Conforti, F. Y., & Abulafia, J. (1985). Celulitis. Medicina Cutanea Ibero-Latino-Americana. https://doi.org/10.1016/S0212-5382(03)71862-7
  • Del Carmen González Ramos, M., Galimberti, D., Montero, D. C. V., Sharon, S. S., Bollea, L. A., & Galimberti, R. L. (2015). Celulitis: tratamiento combinado con mesoterapia, láser y radiofrecuencia. Dermatologia Cosmetica, Medica y Quirurgica.
  • Sasikumar, B. (2012). Rosemary. In Handbook of Herbs and Spices: Second Edition. https://doi.org/10.1533/9780857095671.452
  • Calabriso, N., Scoditti, E., Pellegrino, M., & Annunziata Carluccio, M. (2014). Olive Oil. In The Mediterranean Diet: An Evidence-Based Approach. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-407849-9.00013-0