Vill du ha fastare bröst? Missa inte dessa 6 tips

mars 11, 2019
Vill du ha fastare bröst? Utöver att ha en bra hållning och göra lokaliserade övningar behöver du anamma några nya vanor och äta bra.

Hormonell aktivitet, plötslig viktminskning eller viktuppgång och även amning kan vara faktorer som bidrar till hängbröst, hudbristningar och andra problem. Om du vill få fastare bröst delar vi med oss av en serie rekommendationer för att underlätta det hela.

Tänk på din kost

par som äter en stor skål med sallad

Många har ingen aning hur viktigt det är med en hälsosam, balanserad kost rik på näringsämnen för utseendet. Det är speciellt viktigt för musklerna och huden. Det finns många livsmedel som ökar produktionen av östrogen i kroppen, vilket ger fastare bröst.

En hälsosam kost borde inkludera:

Ismassage

Ismassage är en formande terapi som har blivit populär i hela världen för att det är så bra för huden. Vid applicering på bröstvävnaden har det sammandragande effekter som med tiden hjälper till att förbättra fastheten.

Hur gör man?

  • Ta ett par iskuber och massera därefter nätt på dina bröst.
  • Upprepa i en minut eller två och när det torkat tar du på dig en bh.
  • Gör det två gånger per dag för bästa resultat.

Förbättra din hållning

kroppshållning

Att ha en bra hållning visar inte bara upp din figur, utan ger dig även mer tonade och fastare bröst. Din kroppshållning, både vid vila och när den rör sig, har stor påverkan på dina bröst, din mage och din rygg. Att stå rakt får dig att se längre ut, minskar risken för skador och som om det inte vore nog motverkar det att dina bröst hänger.

Träning

Det är svårt för många att träna varje dag, men fysisk aktivitet är ett av de bästa sätten att hålla dina bröst tonade och fasta. Träning tonar, formar och hjälper dig att få muskelmassa för att naturligt göra dem större. Det är också bra för din cirkulation och hudhälsa, som är nyckeln till att motverka hudbristningar och slapphet.

Gör helst övningar som tränar dina bröstmuskler, din rygg och också dina armar.

Vissa rekommendationer är:

  • Armhävningar
  • Simning
  • Lyfta vikter

Mask med äggvita för fastare bröst

skål med vispade äggvitor

Att regelbundet applicera en mask med äggvita kan hjälpa din hud med slapphet vid bröstområdet och även förbättra dess elasticitet och fasthet. Utöver att ha sammandragande egenskaper innehåller äggvita viktiga näringsämnen som, när de absorberas, ger dig fastare hud.

Hur gör man?

  • Vispa först en äggvita ordentligt och applicera sedan på bröstet.
  • Låt verka i 30 minuter och skölj slutligen av med kallt vatten.

Öka ditt vattenintag

Vätska är viktigt för både fasta bröst och även den generella muskelhälsan. Att dricka tillräckligt med vatten varje dag är bra för hela din kropp, eftersom det håller igång din cirkulation. Att dricka 6 till 8 glas per dag är därför till stor hjälp för att hålla huden fast och fri från celluliter och hudbristningar.

Som du nu vet tar det bara några enkla, hälsosamma vanor att hålla dina bröst fasta. Gör dem till en del av din rutin och njut av allt de gör för din kropp!

Lacour, M., Bernard-Demanze, L., & Dumitrescu, M. (2008). Posture control, aging, and attention resources: Models and posture-analysis methods. Neurophysiologie Clinique. https://doi.org/10.1016/j.neucli.2008.09.005

Mayo Clinic. (2014). Water: How much should you drink every day? Mayo Clinic.

Swenson, C., Swärd, L., & Karlsson, J. (2010). Cryotherapy in sports medicine. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. https://doi.org/10.1111/j.1600-0838.1996.tb00090.x