Prova den här effektiva dieten för att minska midjemåttet

· augusti 22, 2018
Du kommer börja se resultat inom några veckor när dieten kombineras med träning. Var disciplinerad och få midjemåttet du alltid har velat ha!

Vill du minska midjemåttet?

En slimmad och tonad mage är ett vanligt mål för många. Även om det inte är lätt är nyckeln till en mer slimmad figur att minska måttet på den här delen av kroppen.

Den största irritationen är att tyvärr har området har en tendens att ansamla fett. Resultatet är problem som vätskeretention, förstoppning och andra åkommor som gör att den känns uppsvälld.

Innan du försöker dig på några mirakelmetoder är det bästa att följa en diet som är kalorisnål och som stödjer de funktioner som hjälper till att bränna fett.

På det sättet kan du undvika de oönskade reaktionerna i kroppen medan du minskar måtten så att din mage ser platt och skulpterad ut.

Är du intresserad? Missa inte den här dieten.

Minska midjemåttet med en hälsosam diet

Ät en hälsosam diet för midjemåttet.

För att minska midjemåttet effektivt är det grundläggande att förbruka fler kalorier än vad du konsumerar. Det är därför som det tillsammans med att minska antalet kalorier du äter nödvändigt att följa en träningsplan.

Tillsammans kan de två vanorna kicka igång din metabolism. De förbättrar kapaciteten att omvandla näringsämnen till energikällor. Därför går vikten ned sakta men säkert och magen börjar bli plattare.

En annan aspekt som behöver beaktas är vattenintag. Den dagliga konsumtionen av vatten stimulerar matsmältningen och främjar elimineringen av vätska och gifter som gör dig uppblåst.

Tillåten mat under dieten

För att följa en effektiv diet som bekämpar magfett är det viktigt att känna igen de livsmedel som befrämjar processen. På det sättet kan du utöka dieten utan att öka i vikt.

Rekommendationerna är:

  • Gröna grönsaker (broccoli, spenat, sallad, mangold etc.)
  • Frukt (äpplen, apelsiner, jordgubbar, bananer etc.)
  • Baljväxter (linser, kikärtor, bönor)
  • Magert kött och fisk
  • Frön, nötter och torkad frukt
  • Mjölkfria produkter eller vegetabilisk mjölk (i små mängder)

Förbjuden mat under dieten

Äta inte det här!

För att få de bästa resultaten från dieten är det nödvändigt att begränsa eller helt utesluta vissa livsmedel som har lågt näringsvärde och är fulla av mättat fett och socker.

Dessa inkluderar:

  1. Sötsaker, tårtor och bakverk
  2. Processad mat
  3. Friterade snacks
  4. Kolsyrade drycker och läsk
  5. Ost med hög fetthalt
  6. Vegetabiliska oljor som soja och palmolja
  7. Standardmjölk och andra fettrika mejeriprodukter
  8. Mat i konservburkar
  9. Färdiglagad mat

Härnäst ska vi ta en titt på några idéer som kan hjälpa till att planera måltiderna.

Frukostar

Omelett

  • Te och tortilla med 4 äggvitor och spenat.
  • En skiva fullkornsbröd, 250 ml vegetabilisk mjölk och ett kokt ägg.
  • 250 ml havremjölk, en skiva fullkornsbröd och en skål jordgubbar och blåbär.

Morgonmellanmål

  • Vanlig yoghurt med en handfull mandlar eller valnötter.
  • 250 ml skuren frukt (cantaloupmelon, vattenmelon, äpplen)

Luncher

Bra luncher.

  • En portion kycklingbröst (113 g), en blandsallad med olja och vinägerdressing.
  • Grönsallad, en portion magert kött (113 g), äpple till dessert.
  • 250 ml grönsakssoppa med kycklingbitar.

Eftermiddag

Smoothies för magen.

  • En vattenmelon och jordgubbssmoothie.
  • En bit rostad kyckling (113g) med paprikaskivor.
  • En skiva fullkornsbröd med tomatskivor och en infusion.

Middag

  • Grönsaks- och kycklingsoppa med två skivor rostat fullkornsbröd.
  • En portion grillad kyckling med ångkokt broccoli.
  • Två skivor fullkornsbröd med kalkonbröst och blandade grönsaker i ugnen.

Annan mat

Ananas och papaya.

  • Örter och kryddinfusioner (ingefära, cantaloupe, kanel, kamomill, basilika etc.)
  • Vatten (mellan 6 till 8 glas per dag).
  • Detoxfrukter (vattenmelon, papaya, cantaloupe, päron, kiwi etc.)

Du kommer att märka resultat av dieten inom några veckor om du tränar samtidigt. Var disciplinerad och få midjemåttet du alltid har velat ha!

Minska midjemåttet.