Hur man gör bröstmusklerna fastare

Bröstområdet kan tappa fasthet av flera anledningar, såsom amning, ålder och viktförlust. Dessa är dock enkla övningar som kan hjälpa dig att göra bröstmusklerna fastare.

När du börjar med alla typer av övningar så ska du vara försiktig och värma upp ordentligt, för att sedan göra övningar som inte kräver för mycket styrka. Du ska sedan öka långsamt med tiden, både i intensitet och längd.

Du måste ha frekventa träningsrutiner som görs med dedikation; kom ihåg att göra dem minst tre gånger per vecka för att effektivt göra dina bröstmuskler fastare.

Övningar för att få ett fast bröst

Övning #1

Lägg dig ned på en bänk med fötterna stabilt placerade på golvet. Spänn magmusklerna och ta en hantel i vardera hand. Håll dem i 90 graders vinkel framför dig. Sträck armarna uppåt och ta sakta ner dem – gör 15 till 20 repetitioner.

Övningar för att tappa vikt hemma

En annan övning som du kan göra på bänken är att bibehålla samma position och hålla en hantel i vardera hand. Sträck ut armarna åt sidorna och försök hålla dem i axelhöjd. Höj långsamt armarna uppåt och gör 20 repetitioner.

Övning #2

Lägg dina handflator mot varandra med vristerna framför din haka. Pressa ihop händerna samtidigt utan att separera fingrarna. Andas sakta och djup. Upprepa 20 gånger.

Övning #3

Sträck ut dina armar framåt och knut din egna näve. Placera den i handflatan på den andra handen och tryck hårt som om du vill pressa näven genom handflatan. Gör 10 till 15 repetitioner för varje arm.

Kom ihåg…

Dessa övningar som är rekommenderade för göra bröstmusklerna fastare är väldigt enkla att genomföra och även effektiva. Om de görs regelbundet så kommer du snabbt märka resultat.