De bästa naturligt vätskedrivande frukterna

Ett vätskedrivande medel snabbar upp vätskorna i kroppen (som urin) för att lättare och snabbare eliminera gifter och infektioner. Urindrivande metoder används ibland också av de som planerar att gå ner i vikt. Dock måste de som ökar sin konsumtion av vätskedrivande medel för att gå ner i vikt vara mycket noga med att inte överdriva, vilket är anledningen till att en professionell rådgivning rekommenderas.

Även om många inte tror det har de flesta frukter vätskedrivande egenskaper som kan användas för att gå ner några storlekar (eftersom de reglerar din kroppsvikt genom att ta bort stora mängder vätskor) eller helt enkelt för att effektivt behandla vätskeretention. För att dra nytta av de vätskedrivande effekterna hos frukt bör du äta två portioner varje dag.

De bästa vätskedrivande frukterna

  • Tranbär
  • Vattenmelon
  • Ananas
  • Enbär
  • Kiwi
  • Apelsiner
  • Papaya
  • Fikon
  • Mango
  • Druvor
  • Jordgubbar

Alla dessa frukter är mycket effektiva om de ingår i en diet. De kan också ge vissa vitaminer och mineraler som är mycket viktiga för din kropp, som kalium till exempel, vilket är utmärkt för att reparera huden.

Hur du får resultat

vattenmelon

Att bara äta dessa frukter då och då vid en måltid har naturligtvis inte några omedelbara resultat, särskilt om du äter annat som är dåligt för din kropp, som mättade fetter eller enkla sockerarter. Du behöver äta frukterna mellan varje måltid, men separat, om du verkligen vill dra nytta av de vätskedrivande effekterna.

Det är viktigt att betona att de vätskedrivande egenskaperna inte tar bort fettvävnad. De gör det helt enkelt lättare att snabbare gå ner i vikt. Kom också ihåg att allt kan vara skadligt om man går till överdrift,  så om du äter dessa livsmedel för ofta kan det orsaka förändringar i nivåerna av kalium i blodet och även uttorkning. Så överdriv inte med dessa livsmedel.

Om du helt enkelt vill ha ett naturligt vätskedrivande medel bör du köpa frukt som ger dig den typen av effekt. Du bör också kombinera det med ett stort intag av vätska och fysisk aktivitet för att hålla allt i sin ordning. Det hjälper dig att tona din kropp efter att ha förlorat så mycket av sin vätska.

Du behöver inte nödvändigtvis äta stora mängder av dessa livsmedel för att gå ner i vikt. Minska alla dina måltider lite och träna varje dag. Till följd kommer du att få mer resultat än du förväntar dig.