De bästa dryckerna för att tappa extrakilon

· februari 1, 2016

I våra dagar söker många efter enkla och effektiva metoder för att gå ned i vikt. Majoriteten faller för produkter som lovar mirakulösa resultat, medan en del följer dieter och andra motionerar för att tappa extrakilon.

Med det sagt är det viktigt att få klart för sig att den säkra vägen till viktnedgång inkluderar både näringsmässig, hälsosam diet och fysisk aktivitet. Därför är det svårt att tappa extrakilon om man bara följer ett av alternativen och inte har en komplett plan.

Vilken dryck är bäst för att tappa extrakilon?

Många specialister rekommenderar att vi dricker vissa drycker som kan hjälpa till när du vill tappa extrakilon. Dessa drycker är lätta att tillreda eller går att köpa i affärer eller online. Här kommer vi nu att föreslå några mycket effektiva drycker i kampen mot övervikt. Kom ihåg att det är mycket viktigt att konsumtionen av dryckerna ingår i en seriös diet så att du inte tror att endast dryckerna i sig själva gör att du går ned i vikt.

1. Kallt vatten

Vissa studier menar att drickandet av kallt vatten eller isvatten hjälper kroppen att accelerera ämnesomsättningen och på så sätt förbruka fler kalorier. Det bästa är att konsumera minst 5 dl varje dag.

2. Grönsaksjuice

Grönsaksjuice för att tappa extrakilon

Den här drycken anses ofta vara en stor hjälp till dem som försöker tappa extrakilon, framförallt eftersom ett litet glas får kroppen att snabbt känna sig mätt. I genomsnitt kan du konsumera ungefär 135 kalorier mindre.

3. Grönt te

Den här drycken kan också öka ämnesomsättningen så att du bränner fler kalorier. Det gäller även svart te. I genomsnitt hjälper grönt te till att bränna mellan 35 och 43% mer fett än andra drycker.

4. Lättmjölk

Lättmjölk för att gå ned i vikt

Det kan låta otroligt att lättmjölk snabbt bryter ned fett som lagras i kroppen. Vissa näringsfysiologer föreslår att drickandet av lättmjölk gör det möjligt att förlora 70% mer fett än dem som inte dricker några mjölkprodukter alls. Det räcker med att dricka ett glas per dag.

5. Näringsdrycker

Dessa drycker har också visat sig ha positiva effekter, kanske mest av allt för att de innehåller en mängd mineraler och vitaminer, men även för att de ger en känsla av mättnad som ser till att vi inte äter mer än vad vi borde.

Det är emellertid viktigt att rådfråga en specialist innan du dricker dem. Denne kan ge de bästa råden för vilken sort som passar varje individ, och kan dessutom ge besked på hur stor den dagliga dosen bör vara.

6. Kokosvatten

Kokosvatten är mycket nyttigt

Den här drycken innehåller mycket mer elektrolyter än de övriga. Det betyder att den återfuktar mycket bättre än drycker som innehåller skadliga ingredienser, som en stor andel socker eller konstgjorda tillsatser. Dessutom ökar kokosvatten ämnesomsättningen och ger dig mer energi.