Goda och midjemåttsminskande smoothies

· december 15, 2018
Utöver att minska storleken på midjan kan ingredienserna i dessa smoothies förbättra matsmältningen och eliminera överskottsvätskor i kroppen, medan de också ger dig mer energi.

Upptäck våra midjemåttsminskande smoothies som hjälper dig att slimma magen samtidigt som du får avnjuta läskande och utsökta, näringsfyllda drycker!

Det är när du tänker på vad du äter som du uppnår en balanserad vikt, men samtidigt kan det ändå finnas det vissa delar av kroppen som är svårare att minska än andra eftersom de kan vara kopplade till vissa organ och inte bara ett överskott av kalorier.

Ett av dessa områden är området kring midjan, så i dagens artikel så vill vi fokusera på hur du får magen platt på ett lätt och trevligt sätt.

Egenskaper i midjemåttsminskande råvaror
Välj goda råvaror

Det är sant. För att du ska kunna göra dig av med några kilon behöver du inte bara räkna kalorier utan också göra smarta matval. Många livsmedel har fördelaktiga egenskaper för hälsan som reflekteras i ditt utseende.

Försök att välja de råvaror som kan hjälpa dig att minska ner magen genom att söka efter de som har följande egenskaper:

Vätskedrivande

Dessa är råvaror som hjälper dig att bli av med överskottsvätskor i kroppen, som annars får dig att känna dig svullen och tung. Området kring magen är ett av de vanligaste ställena att lagra överskottsvätska.

Naturliga laxermedel

I många fall kan inflammationer kring magområdet kopplas till förstoppning. Försök därför att välja råvaror och mat som är naturligt milda laxermedel för att främja bra matsmältning och reglera dina matsmältningsfunktioner.

Hormonreglerare

Bukfett lagras ibland som ett resultat av hormonproblem. Det kan vara förklaringen till varför vissa har svårigheter att bli av med fett kring magen trots att de i övrigt är smala.

Fett kan också lagras på innerlåren. Råvaror som hjälper till att reglera dina hormoner kan främja en naturlig balans och dessutom ge dig övriga fördelar.

Midjemåttsminskande smoothies

Smoothies är ett enkelt och gott sätt att få i sig råvaror som också ger medicinska fördelar. Det bästa sättet att dricka dem är på morgonen till frukost, men du kan också avnjuta dem på eftermiddagen.

Vi föreslår att du provar följande midjemåttsminskande smoothies. Du kan gärna lägga ner andra ingredienser för att variera dem och upptäcka nya smaker.

1. Äppel- och matchasmoothie

Välj ekologiska alternativ

Ingredienser

Denna smoothie är krämig och kombinerar fördelarna från färska frukter med de medicinska egenskaperna hos matcha.

Äpplen

Dina äpplen bör vara ekologiska så att du säkert kan äta skalet. Det hjälper till att reglera din matsmältning jämte frukten själv.

Matcha

Matcha är grönt te i pulverform som förutom att ge dig energi också reglerar ditt hormonsystem.

2. Ananas- och chiafrösmoothie

Ananas är naturligt vätskedrivande

Ingredienser

  • 1 tjock skiva färsk ananas
  • 1 matsked chiafrön (10 g)
  • 150 ml vatten

Denna smoothie är söt och tropisk i smaken och en av de bästa midjemåttsminskande smoothies som finns.

Ananas

Ananas är naturligt vätskedrivande och främjar bra matsmältning, vilket är anledningen till att den hittas i så många dieter.

Chiafrön

Dessa frön är otroligt populära eftersom de förser dig med essentiella fettsyror och reglerar matsmältningssystemet. Se till att blötlägga dem i vatten över natten.

3. Kiwi- och kokossmoothie

Ingredienser

  • 2 mogna kiwifrukter
  • 1 matsked extra jungfrukokosolja (15 g), eller 100 ml kokosvatten eller kokosmjölk
  • Vatten (om det behövs)

Detta är en annan tropisk och smakfull smoothie.

Kiwi

Kiwi är en effektiv behandling för de som lider av förstoppning eftersom frukten kan ha en omedelbar effekt när den äts på tom mage.

Kokos

Vi lyfter alltid fram de medicinska fördelarna med kokos. Kokosvatten, kokosmjölk och kokosolja förser dig med hälsosamma fetter trots kaloriinnehållet och hjälper till att minska storleken på magen.

Spara