De tio bästa naturligt avsvällande medlen

Jag vet inte hur det är med dig, men jag kan inte vila ordentligt med en täppt nästa och stopp i bröstet. Det känns som att jag håller på att kvävas, och inga läkemedel tillhandahåller lindring, de torkar bara ut slemmet och gör att jag känner mig sämre. Nu får det vara slut på dåliga nätter som orsakas av influensa eller allergier. Jag har lösningen på dina andningsproblem. I denna artikel ska jag tala om de tio bästa naturligt avsvällande medlen.

Luftvägarna

Ditt andningssystem består av näshålan, svalget, struphuvudet, luftstrupen, luftrören och lungorna. De sistnämnda är främst de som är ansvariga för gasutbyte och eliminering av giftiga substanser och smittomedel. Diafragman är en tvärgående muskel som separerar brösthålan i buken och sträcker ut lungorna för att öka deras kapacitet.

Dessvärre så medför andning faror som vi aldrig tidigare kunnat tro på grund av att solida partiklar penetrerar med lyften, vilket kan täppa igen luftvägarna eller förgifta kroppen. De större partiklarna fastnar i hår och slem i näsan och luftvägarna, och ibland så är cilialrörelserna inte tillräckligt starka för att kunna få ut dem, vilket skapar igentäppning på grund av ansamling av sekret. Denna igentäppning orsakar i sin tur svårigheter att andas, en kvävande känsla och, i allvarligare fall, andningssvikt.

Det finns flera metoder för att få bort igentäppning i luftvägarna – från läkemedel såsom efedrin till behandlingar som hjälper till att ta bort sekret. Jag föredrar dock att använda naturliga substanser, vilket är precis vad jag ska berätta för dig om…

De tio bästa naturligt avsvällande medlen

Här är några behandlingar som kommer lindra din igentäppning. Välj den du gillar bäst, och njut av dess lindrande effekter.

Behandling #1: Eukalyptus

Eukalyptus är ett utmärkt avsvällande medel. Värm vatten för att göra ett ångbad. När det kokar så tar du bort det från värmen och lägger till en handfull eukalyptusblad i vattnet. Du kommer märka resultat efter att du använt ångbadet i tio minuter. För att sova som en bebis så ska du lägga eukalyptusblad i din kudde så att du andas in deras doft när du vilar huvudet på den. Du kommer bli av med igentäppningen i dina luftvägar. Byt dem följande dag. Detta botemedel kan även lindra astma.

Behandling #2: Tallbarr

Barr och kottar från tall har antiseptiska och lindrande effekter. Koka en handfull tallskott och barr i fem liter vatten i fem minuter. Häll allt i en skål och andas in ångorna i tio minuter.

Behandling #3: Bark och Orujo

Detta botemedel är väldigt effektivt för att bli av med igentäppning i luftrören. Du kommer behöva 50 centiliter av tre olika sorters trädbark: ek, stenek och tall. Koka långsamt upp fem liter Orujo och lägg till en nypa rosmarin och nässla. Låt det svalna och sila sedan. Drick två matskedar av detta botemedel med varm mjölk innan du går till sängs och två innan frukost. Detta kommer eliminera all igentäppning du kan lida av.

Behandling #4: Mynta

Lök-cancer

En kinesisk metod för att bli av med stopp i luftvägarna på ett ögonblick är att skära och sautera fem stora, gula lökar. Täck dem med vegetabilisk olja och låt det stå i en varm ugn som har varit avslagen i en halvtimme. Placera dem sedan i en flanellpåse, olja in ditt bröst på olivolja och applicera lökblandningen i 30 minuter. Täck den med en bit tyg för att hålla den varm.

Behandling #9: Vitlök för behandling på lång sikt

För att långsiktigt bli av med igentäppning i luftvägarna så ska du äta två vitlöksklyftor tre gånger per dag i en vecka. Din näsa kommer tacka dig.

Behandling #10: Is

9 anledningar att sluta röka

Jag hoppas att denna artikel har varit hjälpsam för dig, och avslutningsvis vill jag ge dig några råd för att hjälpa till att förebygga igentäppning luftrören:

  • Rök inte: De giftiga substanser som släpps ut när cigaretter brinner påverkar inte bara hud och min, utan främjar även ansamlingen av vätska i lungorna och försämrar immunförsvaret, vilket kan leda till ett flertal sjukdomar.
  • Undvik att bli en passiv rökare: Håll dig bort från cigarett- och tobaksrök. Kom ihåg att det är väldigt skadligt för din hälsa, även om du inte inhalerar den direkt.
  • Undvik abrupta temperaturförändringar: Klä på dig på kvällarna och när det regnar. Sitt inte direkt framför fläkten när du har tränat klart. Ta hand om dina lungor.
  • Håll dig borta från kemiska produkter och andra substanser som kan orsaka allergier.
  • Ta förebyggande vaccinationer: Detta är viktigt, speciellt hos barn och äldre.

Ta hand om din hälsa och håll ditt andningssystem i perfekt skick.