6 övningar för fantastiskt sex

Träning är en viktigt del i att hålla sig i form, bibehålla en hälsosam vikt och förebygga fetma såväl som övervikt. Träning kan dessutom påverka din sexuella prestationsförmåga positivt.

Träning och fysisk aktivitet ökar dina sexuella förmågor, din flexibilitet och din uthållighet. Experter säger faktiskt att gymträning tre dagar i veckan kan resultera i fantastiskt sex.

Sex övningar för fantastiskt sex

Med dessa övningar får du inte bara en mer vältränad kropp, utan kan avsevärt förbättra din sexuella prestationsförmåga och tillfredsställelse.

Läs även: 6 situationer när du inte bör ha sexuellt umgänge

1. Träna din rotatorkuff

par-i-sexakt

  • Sitt på en skumgummirulle med knäna böjda och fötterna platt på marken.
  • Böj dig bakåt med högra handen på golvet och skifta vikten till höger höft samtidigt som du korsar din högra ankel över vänster lår.
  • Placera din vänstra hand på din vänstra höft.
  • Använd foten och handen du lutar dig mot på golvet för att påbörja en rullande rörelse från basen av rumpan till höftbenet.
  • Upprepa i 30-60 sekunder.

2. Träna dina anklar

traning-for-battre-sex

  • Sitt på golvet med benen utsträckta framför dig.
  • Placera en skumgummirulle under ditt lår, strax ovanför knäet, och korsa vänster ben över höger ankel.
  • Placera händerna platt mot golvet som stöd och håll din rygg i en neutral position.
  • Rör nu kroppen framåt tills skumgummirullen når sätesmusklerna, och återgå sedan till startpositionen.
  • Det gör i minst 30 sekunder och upprepa sedan med rullen under vänster lår.
  • Om du tycker det är svårt med bara ett ben kan du placera rullen under båda låren och hålla ihop dem.

3. Övning för att stärka magmusklerna

  • Ligg på en matta med knäna böjda och fotsulorna platt mot golvet.
  • Placera händerna bakom huvudet så att det vilar lätt mot dem, med fingertopparna mer eller mindre i nivå med öron och armbågarna utåt.
  • Luta hakan nedåt mot bröstet.
  • Spänn magmusklerna och rör dig uppåt så att huvud, nacke och axlar lyfter från golvet.
  • Håll positionen i en minut och sänk dig sedan långsamt ned.
  • Gör två set så länge du kan.

4. Övningar för att stärka överkroppen

sit-ups

  • Placera händerna på golvet direkt under bröstet med fingrarna utsträckta. Sätt ihop topparna på pekfingrarna och tummarna för att bilda en triangel.
  • Höj upp dig från positionen för att göra en armhävning.
  • Sänk ned bröstet till golvet genom att böja armbågarna.
  • Försök att gå så lågt du kan men håll alltid ryggen rak.
  • Vid slutet av varje repetition kommer din armbågar vilja sträcka sig utåt.
  • Höj bröstet och upprepa övningen.

5. Hantelövning för att stärka bröstet

traning-med-hantlar

  • Stå med en hantel i varje hand och håll lite mer än axelbredds avstånd mellan fötterna.
  • Höj hantlarna en i taget till axelhöjd samtidigt som du roterar handleden så att handflatorna riktas framåt.
  • Andas ut djupt och lyft båda hantlarna över huvudet tills de vidrör varandra.
  • Sänk dem efter en kort paus.
  • Upprepa 10-12 gånger i två set.

Läs den här: 8 intressanta användningar för din mikrovågsugn

6. Övningar för att träna övre benen och höfterna

  • Håll en hantel i vardera hand och stå framför en plattform eller ett trappsteg med fötterna parallella.
  • Höj och sänk dina axlar för att förbereda dig på rörelsen.
  • Placera långsamt din högra fot på steget och håll hela tiden överkroppen rak.
  • Skjut ifrån med vänster ben, lyft det och sätt foten bredvid den högra på steget.
  • Ta en paus och stig sedan ned igen, först den vänstra foten och sedan den högra.
  • Upprepa och börja med det vänstra benet.
  • Gör tio repetitioner och 2-3 set.

Kom ihåg att en tränad kropp och starka muskler ger dig bättre njutning och fantastiskt sex. Gör dessa övningar för att få mer energi såväl som ett bättre sexliv.

MER FÖR DIG