En fantastisk salt- och oljebehandling mot ledsmärta

17 januari, 2019
Naturliga kurer såsom den här salt- och oljebehandlingen är väldigt effektiva och långvariga. Bäst av allt är att de inte skadar din kropp. Lär dig om den här fantastiska behandlingen mot ledsmärta!
 

Fler och fler drabbas av ledsmärta. Vi lever längre, och därför använder vi våra ben och muskler mer. Därför slits de också mer. Generellt vänder sig folk till kemiska läkemedel för att lindra sina symptom, såsom ibuprofen och paracetamol, men dessa är skadliga för din mage och lever. Den senare kan också skadas av produkter som är menade att skydda din mage. Men naturen har gett oss andra resurser mot ledsmärta som kan hjälpa utan att skada andra organ.

I den här artikeln vill vi presentera en kraftfull behandling mot ledsmärta baserad på salt och olja. Den är perfekt för osteoporos och andra ben- och muskelproblem. Vidare är den lättillgänglig och lätt att göra. Allt du behöver är en glasbehållare att förvara den i och några minuter för applicering.

Olivoljans fantastiska egenskaper

Olivolja är rik på något som kallas polyfenoler, som agerar som antioxidanter. När denna gyllene vätska kommer i kontakt med din hud saktar den ned cellåldrande. Det betyder att det tar längre tid för smärtan att visa sig.

Oljan innehåller även oleokantal – en beståndsdel som förebygger att enzymer som orsakar inflammation aktiveras. Tre matskedar olja är därför likvärdigt med en tiondel av kemiska antiinflammatoriska läkemedel.

Den reglerar även stress via sina enkelomättade fettsyror, vilket är viktigt för god kardiovaskulär hälsa. Kom ihåg att bra cirkulation är viktigt för att hålla dina organ friska, eftersom det säkerställer att de mottar ordentligt med näring.

 

Havssaltets fantastiska egenskaper

För vår salt- och oljebehandling mot ledsmärta kommer vi att använda havssalt. Till att börja med innehåller havssalt mycket magnesium, vilket stärker dina vävnader. Därför är det ett bra sätt att stoppa nedbrytning, oavsett om det beror på ålder eller sjukdom.

Vidare är mineralerna i havssalt väldigt bra för ditt immunförsvar. Som ett resultat läker benen och musklerna snabbare, och konsekvenserna av en promenad, lång bilfärd eller flera timmars sittande blir därmed mindre allvarliga.

Som om det inte vore nog hjälper havssalt också till att förbättra ditt cirkulationssystem, eftersom det faktiskt eliminerar överflödiga mängder salt i blodet, utöver att sänka blodtrycket.

Salt- och oljebehandling mot ledsmärta

Blandning med salt

Ingredienser

  • 2 dl vatten
  • 20 matskedar olivolja
  • 10 matskedar salt

Beredning

  • Först tillsätter du oljan och saltet i vattnet.
  • Blanda ingredienserna och massera sedan in dem på de drabbade områdena i tre minuter.
  • Tre minuter kommer att räcka inledningsvis, men öka gradvis tiden.
  • Slutmålet är att komma till 20 minuter. Oroa dig inte om du inte har så mycket tid; det är inte viktigt. Försök dock att komma upp i minst tio minuter.
 
Smärta i knäet

Applicera salt- och oljebehandlingen i tio dagar. Du kommer att se snabba, långvariga resultat. Du kommer att kunna röra dig lättare samtidigt som smärtan minskas avsevärt.

Med kuren kan du förnya dina celler, förbättra cirkulationen och stödja ditt immunförsvar.

Vissa blir röda av massagen och borttagningen av behandlingen.

  • För att undvika det ska du först torka av blandningen med en varm, fuktig handduk.
  • Använd sedan en torr handduk med talk för att lugna området.

Det tar hand om eventuell rodnad, så att du kan fortsätta med behandlingen som vanligt.

Prova!

Som du kan se är den här salt- och oljebehandlingen mot ledsmärta definitivt värd att prova. Den är enkel att göra, enkel att applicera och ger fantastiska resultat. Om du är någon som inte litar på traditionell medicin borde du ändå ge den en chans. Det finns inget att förlora och massor att vinna.

Prova och berätta sedan hur det gick!

 
  • Berbert, A. A., Kondo, C. R. M., Almendra, C. L., Matsuo, T., & Dichi, I. (2005). Supplementation of fish oil and olive oil in patients with rheumatoid arthritis. Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.nut.2004.03.023