Gör dessa 5 stolövningar hemma för att reducera magfett

För att kunna bli av med magfett och få bättre resultat kan du göra dessa övningar. Kombinera dem även med en balanserad och hälsosam kost.

En regelbunden träningsrutin är en av de vanor som kompletterar kosten när vårt mål är att reducera magfett.

Detta förbättrar den metaboliska aktiviteten i kroppen och hjälper dig att tona och stärka musklerna så att du ska kunna få en slankare figur.

Problemet är att inte alla har tid till att gå till gymmet. Deras övningar begränsas också av att de inte känner att de har tillräckligt med utrustning för att träna.

Man måste inte vara expert inom detta område. Det finns olika sätt att reducera magfett och få en plattare mage utan att lämna hemmet.

I denna artikel vill vi dela med oss av 5 intressanta övningar som du kan göra på en stol. Detta kommer hjälpa dig att reducera magfett och få den mage som du vill ha.

Gör dig redo!

Knä till bröst

Kvinna på pall

Knä till bröst-övningen är en aktivitet som hjälper dig att bränna fett och bli mer tonad.

Denna dagliga praktik stärker magmusklerna och förbättrar matsmältningen.

Hur man gör denna övning

  • Sitt med ryggen rak och luta dig tillbaka på en stol utan stöd.
  • För samman benen och placera händerna vid höfterna.
  • Höj sedan knäna mot bröstet men utan att röra vid det.
  • Låt magen jobba med att resa upp benen och och sänka dem till deras ursprungliga position.
  • Gör 4 per gång och sedan 15 till 20 repetitioner.

Höja knäna i en vinkel

Du börjar med att sätta dig likadant som i den föregående övningen. Denna övning jobbar med magmusklerna och midjan.

Hur man utför den

  • Sitt på kanten av en stol med ryggen rak och händerna vid sidan av höfterna.
  • Luta dig mot ena sidan samtidigt som du bara stödjer dig på dina magmuskler.
  • För samman benen och höj knäna på samma gång.
  • För upp dem mot bröstet så långt du kan och sänk dem sedan ner mot ursprungspositionen.
  • Gör 15 reps och upprepa övningen på andra sidan.
  • Gör 3 till 4 serier.

Inåtgående knähöjning

Kvinna som gör övningar på stol

Denna övning gör att de lägre magmusklerna får jobba och kan även reducera storleken på midjan.

I detta fallet bör ett av knäna röra den motsatta armbågen. Du bör samtidigt vrida något på magen.

Hur man gör detta

  • Sitt med ryggen rak, utan att luta dig helt på stolen. Placera händerna vid sidorna av ditt huvud.
  • Höj ett knä mot bröstet och rör samtidigt den motsatta armbågen för att röra vid knät.
  • Återgå till ursprungspositionen och gör 15 reps.
  • Byt sida och gör 4 set.

Sidböjningar

Denna övning motverkar inte bara magfett och minskar midjan, utan stärker samtidigt även rumpan.

Hur man gör den

  • Ställ dig bakom en stol så att du kan stödja en av armarna på stolsryggen.
  • Sträck ut den motsatta armen över huvudet och stöd dig själv samtidigt på dina fötter.
  • Sänk därefter den utsträckta armen sakta och höj samtidigt foten så att hälen rör vid handen.
  • Återgå till ursprungspositionen och gör 10 till 15 reps.
  • Byt sida och gör 4 set.

Stolslyft

Kvinna med händer på stol

För att öka de fysiska kraven hos denna rutin kan du arbeta med magen genom att stödja dig själv på en stol med rygg.

Denna övning hjälper dig att bränna kalorier och leder till tonade muskler.

Hur man utför den

  • Sitt på en stol och placera dina händer på sätet.
  • Höj sedan din kropp så att höfterna och benen är upphöjda.
  • Samtidigt använder du magmusklerna för att föra upp knäna.
  • Håll denna position under 15 till 20 sekunder och vila sedan.
  • Gå tillbaks till ursprungspositionen och gör 4 serier.

Var konsekvent! När du nu vet hur du tränar magen hemma med en stol kan du använda denna rutin dagligen och göra ditt bästa för att få bra resultat.

Du bör även tänka på att du bör ha en bra kost för att du ska kunna se resultat.

MER FÖR DIG