Naturliga kurer som behandlar ischias

För att lindra smärta och inflammation som orsakas av ischias kan applicering av torr hetta vara bra. Du kan även minska spänningar genom massage.
Ischias

Ischiasnerven är den längsta nerven i kroppen, och när den blir inflammerad på grund av irritation eller tryck kan smärtan vara intensiv från midjan, ner i benet och till och med förbi knät. Slängar av ischias är väldigt vanliga och kan orsaka försvagande, stickande smärta som hindrar dig från att genomföra dagliga aktiviteter. Fortsätta läsa för att lära dig hur du lindrar och behandlar ischias med naturliga kurer.

Du kan kontrollera smärta i ischiasnerven med hjälp av vissa huskurer, men det kan även vara en bra idé att vila några dagar. Det är viktigt att du uppsöker läkare när du drabbas av detta så att du kan få en diagnos för hur allvarlig smärtan är och få reda på huruvida du behöver tuffare behandlingar. Oavsett detta ska vi, för att hjälpa din behandling på traven, dela med oss av några av de bästa huskurerna för att naturligt lindra smärta i ischiasnerven.

Potatis- och sellerijuice

Selleri för att tappa vikt

Potatis- och sellerijuice har uppvisat goda resultat för att behandla ischias, men det kan vara lite struligt eftersom du behöver en juicemaskin. Du måste få ut 280 gr potatis- och sellerijuice. När du har gjort det kan du dricka den varje dag.

Pilörtste

Pil innehåller ett ämne vid namn salicin, vilket är den huvudsakliga ingrediensen i aspirin. Tack vare detta är pilörtste perfekt för att minska smärta i ischiasnerven. Du behöver bara koka en halv liter vatten och en bit pilbark i 15 minuter. Efter det tar du bort det från värmen, silar det och dricker lite var åttonde timme.

Nässlor

Nässlor

Nässlor har egenskaper som hjälper till att göra ischiasnerven avslappnad och lindra smärta. För att dra nytta av dessa egenskaper kan du ta ett bad med en liter nässelörtte, eller helt enkelt gnida några färska kvistar mot det drabbade området för att minska smärta och inflammation. Den andra varianten bör genomföras försiktig och två gånger dagligen.

Timjan och oregano

Timjan och oregano är utmärkta bundsförvanter för att behandla ischias eftersom de har antiinflammatoriska egenskaper. Du behöver bara blanda en sked timjan, oregano och nässlor i en liter vatten. Koka upp denna blandning i 15 minuter och låt sedan stå i 5 minuter. När den är klar silar du vätskan och dricker den två gånger dagligen.

Vitlök

Skära vitlök

Rå vitlök är en annan kur som kan lindra smärta i ischiasnerven eftersom den håller blodet varmt genom att främja cirkulationen – något som är mycket viktigt för att lindra denna smärta.

Humlekompress

Ett annat bra alternativ för att lindra smärta och inflammation är en humlekompress, som du kan göra genom att koka denna ört i tio minuter och sedan linda in den i en gasbinda. Applicera på området som gör ont utan att låta den svalna, och täck med en trasa så att värmen bevaras.

Hett vatten

Att applicera hetta mot ett smärtsamt område är perfekt för att minska smärta och inflammation. Du kan helt enkelt applicera påsar med varmt vatten minst tre gånger per dag.

Rör på dig

Gå

Trots att vissa rekommenderar att du vilar för att lindra smärta i ischiasnerven lägger experter tyngd vid att du inte bör vila för mycket eftersom det kan göra problemet värre. Det är bäst att röra på sig igen efter två dagars vila, men du ska undvika att lyfta tunga objekt eller vrida på ryggen i sex veckor efter att du först upplevt smärtan.

Massage

Massage kan verkligen hjälpa dig bekämpa muskelspasmer som tenderar att inträffa vid ischias. Detta bör genomföras av ett proffs eftersom en dålig massage kan göra saken värre. Massage bör minska smärtan och spänningarna, men även minska stress som du kan ha drabbats av på grund av detta problem.