9 hemligheter för att få kroppen du vill ha

Skulle du vilja tappa vikt, hålla dig frisk och må bättre? Lär dig att göra just det och uppskatta din kropp och skönhet mer med dessa nio fantastiska hemligheter.

Att få kroppen du vill ha kräver framförallt viljestyrka och dedikation. Mer än dedikation ska det bli en attityd. Ditt syfte är att behålla din idealvikt och förbli frisk.

På samma sätt antyder en strävan efter kroppen du drömt om att du har ett realistiskt perspektiv. Din ålder, ämnesomsättning och din kroppstyp påverkar definitivt hur din kropp ser ut.

Att acceptera din kroppstyp kommer först. Senare kan du ta steg för att se bättre ut, tappa extrakilon och ta hand om slappa områden.

Att gå ned i vikt på ett hälsosamt sätt och uppskatta din skönhet mer är möjligt om du börjar anamma dessa råd. Det är lätt och du kommer definitivt må bättre.

Strategier för att få kroppen du vill ha

1. Du måste äta en bra frukost

Att äta en bra frukost betyder inte att du ska springa ut ur dörren med en kaffe i högsta hugg, och det betyder DEFINITIVT inte att hoppa över frukosten. Kom ihåg:

  • Din kropp har gått åtta timmar utan mat och du måste följa en rutin för att hålla ämnesomsättningen stabil.
  • En bra frukost inkluderar fibrer, vitaminer och givetvis protein. Med andra ord får du inte exkludera proteinkällor såsom ägg om du vill få kroppen du vill ha.
  • Kom också ihåg att havregryn är utmärkt för din figur och hälsa. Vad sägs om att blanda i lite äpple och nötter?

2. Planera dina måltider

Ett sätt att få kontroll över vad du äter är att planera dina måltider. Det hjälper dig att undvika misstag såsom att komma hem och äta det första du lägger ögonen på.

Vänta inte: köp en planerare eller använd en app för att börja planera matsedeln för veckan. Du kan leta upp intressanta och smaskiga recept när du har tid.

3. Ha alltid en vattenflaska i väskan

Det är både enkelt och billigt, och att smutta på vatten under dagen hjälper dig att avgifta och rensa kroppen.

Om du känner för det kan du ha i lite citronsaft för att förbättra vattnets smak och fördelar.

4. Ersätt raffinerade spannmål med fullkorn

När du börjar fila på shoppinglistan ska du lägga till brunt ris, fullkornsvetepasta, fullkornsbröd (såsom råg eller havre) och fullkornsvetemjöl för när du ska baka.

Det är bra för din hälsa och hjälper dig att få kroppen du vill ha. Det är värt det.

5. Kom ut och promenera en halvtimme om dagen

Säkerligen kan du hitta en ledig halvtimme eller timme om dagen. Innan du sätter dig framför TV:n eller börjar pyssla med saker i huset är det värt att sätta på dig ett par bra skor, bekväma kläder och ta en promenad.

Denna aerobiska träning förbättrar din hjärthälsa och hjälper dig att förlora vikt. Du kan gå med en grupp vänner för att ge varandra stöd.

6. Säg ja till nyttiga fetter

Begå aldrig misstaget att följa en restriktiv diet där alla fetter är förbjudna. En nyttig diet måste inkludera enkelomättade fettsyror.

De håller dig mätt, stödjer artärhälsan och ökar dina serotoninnivåer, vilket förbättrar ditt humör.

Tveka inte att äta:

  • Lax
  • Valnötter
  • Olivolja
  • Avokado
  • Mandlar

7. Ät chiafrön

Chiafrön kan hjälpa dig att få kroppen du vill ha. Detta eftersom de snabbar upp ämnesomsättningen och bränner bukfett.

Glöm heller inte alla dessa fördelar:

  • De är rika på omega 3
  • De är antiinflammatoriska
  • De bekämpar celluliter och förebygger åldrande i förtid
  • De är mättande
  • De är även utmärkta för att reglera tarmarna

8. Lite styrketräning

När du har några minuter att avvara ska du dra nytta av dem. Det spelar ingen roll om du inte har vikter hemma – ibland är fantasin din bästa resurs.

Det finns inget bättre än att sätta på lite rolig musik och gå i trapporna. Du kan även göra armhävningar, använda hantlar, göra knäböj…

Om du är konsekvent kommer du märka av resultat på nolltid.

Lär dig 6 tips för att få rundare, fastare rumpmuskler

9. Få åtta timmars sömn

Att sova sex timmar per dygn eller mindre kan få allvarliga konsekvenser. Det ändrar din ämnesomsättning, och du riskerar faktiskt att utveckla diabetes om du konsekvent inte får tillräckligt med sömn.

Att gå en vecka utan tillräckligt med sömn gör att du söker dig till mat med mycket kolhydrater för att kompensera för energibristen i hjärnan.

Så gör det bara: för att få kroppen du vill ha måste du hålla dig till ett stabilt schema.

Att äta vid samma tid varje dag, sova åtta timmar, träna lite och framförallt följa dessa enkla hälsostrategier kan hjälpa dig att få kroppen du vill ha.