5 enkla övningar för att förbättra bysten

november 5, 2016
För att stärka bröstmusklerna och förbättra bysten måste du vara konsekvent med dessa lokaliserade övningar och kombinera dem med en balanserad kost.

Bysten är en av de mest framstående fysiska attributen hos en kvinnas kropp. Tillsammans med rumpan och magen är detta ett av områdena som många kvinnor vill tona och förhindra hängighet i förtid på.

Det finns gott om kosmetiska och kommersiella produkter som lovar att hålla din byst fast och välväxt, men dessa är ofta väldigt dyra, vilket gör att många inte kan använda dem.

Vad många kvinnor inte vet är att det finns hälsosammare, 100% naturliga alternativ för att förbättra bysten, och de kan ha fantastiska effekter om du utför dem på regelbunden basis.

Bland dessa finns flera lokaliserade övningar som riktar in sig på specifika muskelgrupper för att göra bysten fastare och till och med större.

Idag vill vi dela med oss av de fem bästa, som du inte bör tveka att utföra i ditt eget hem. Nu sätter vi igång!

1. Armhävningar för att förbättra bysten

Plankan

De alltid lika populära armhävningarna är en fördelaktig övning för att stärka bröstmusklerna, som ligger under bröstvävnaden. Detta kan öka volymen hos din byst.

Armhävningar är även utmärkta för att tona dina armar och motverka hängig hud.

Detta är en övning som kräver stor fysisk uthållighet, så den kan vara svår att utföra inledningsvis.

Hur gör man?

  • Lägg dig på golvet och håll kroppen uppe med fötterna och handflatorna, som ska vara rakt under dina axlar.
  • Skjut dig uppåt så att armarna blir raka och parallella.
  • Se till att hålla ryggen rak och böj långsamt på armbågarna utan att flytta händerna från startpositionen.
  • Försök att komma så nära golvet som möjligt utan att bröstet nuddar det.
  • Återgå till startpositionen.
  • Utför tio repetitioner i tre set.

Se även: Naturlig energidryck för att stärka benen

2. Fothöjningar

När du utför denna övning kommer du märka att musklerna i ditt bröst och dina armar spänns och slappnar av.

Genom att inkludera den i din rutin kommer du gradvis stärka ditt bröst och förbättra bysten.

Hur gör man?

  • Ligg på golvet med händerna på höfterna och armbågarna böjda utåt.
  • Höj upp fötterna och sträck ut armarna med hjälp av musklerna i bröstet.
  • Återgå till startpositionen, vila i tio sekunder och upprepa 15-20 gånger.
  • Var försiktig när du lyfter bröstet och överansträng dig inte.

3. Hoppressade handflator

Stärkande

Denna enkla övning tränar och tonar dina bröstmuskler. Nyckeln till framgång är att applicera lätt tryck och hålla kvar i några sekunder.

Du kommer veta att du gör rätt när ditt bröst spänns och slappnar av med varje rörelse.

Hur gör man?

  • Med händerna öppna pressar du ihop handflatorna framför bröstet.
  • Utsätt varje hand för en god mängd tryck med hjälp av armarna.
  • Håll detta spända tryck i 15 sekunder, vila och upprepa.

4. Grundläggande viktlyft

Övningar med hantlar är utmärkta sätt att återfå fastheten i armar och byst.

Det må finnas gott om olika alternativ, men vi föreslår att du börjar med de grundläggande.

Hur gör man?

  • Stå upp med benen något isär och armarna vid sidorna.
  • Håll en hantel i vardera hand och håll ryggen rak samt bröstet upplyft.
  • Höj armarna framför dig i axelhöjd och sänk dem sedan till höfterna.
  • Upprepa denna rörelse långsamt i 30 repetitioner.

Vi rekommenderar också: Naturliga tips för fastare byst

5. Framåtlyft

Träning med hantlar

Efter övningen ovan kan du göra en rad olika viktlyftsövningar som också kommer förbättra bysten.

Hur gör man?

  • Sätt fötterna i axelbredd och håll ut armar och hantlar framför dig.
  • Sträck ut varje arm separat till axelhöjd.
  • Sänk den långsamt och upprepa sedan med den andra armen.
  • Kom ihåg att hålla buk och ben spända för bästa resultat.
  • Utför 20 repetitioner med varje arm.

Kom ihåg att du inte kommer se resultaten av denna enkla rutin omedelbart eller ens inom flera dagar.

Du kommer märka av en fastare byst om du tränar varje dag i flera månader och kombinerar rutinen med bra näringsintag.

MER FÖR DIG